افسر زن مسلمان: نژادپرستی در کانادا مرا از کار محروم کرد 
افسر زن مسلمان: نژادپرستی در کانادا مرا از کار محروم کرد 

افسر زن مسلمان: نژادپرستی در کانادا مرا از کار محروم کرد 

باشگاه خبرنگاران/ یک افسر مسلمان کانادایی اعلام کرد در طول دورانی که در این کشور شاغل بوده است بار‌ها مورد تبعیض قرار گرفته و شغلش را از دست داده است.

به گزارش آناتولی، «هدی مقبل»، افسر زن مسلمانی که پیش از این به مدت ۱۵ سال در سرویس اطلاعات و امنیت کانادا (CSIS) خدمت کرده است در مصاحبه با شبکه «سی بی سی» کانادا گفت: نژادپرستی سیستماتیکی که وی در طول مدت مسئولیت خود آن را به چشم دیده، تهدیدی برای امنیت ملی در کانادا است.مقبل افزود: نژادپرستی سیستماتیک و عدم تنوعی که مستقیما در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در معرض آن قرار گرفتم، تهدیدی برای امنیت ملی است.هدی مقبل که به زبان عربی صحبت می‌کند و روسری به سر دارد، توضیح داد که در مدت حضور خود در این سرویس امنیتی به عنوان یک تهدید شناخته شده و بیش از یک بار در مورد دین خود مورد بازخواست قرار گرفته است.وی اظهار داشت که توسط مقامات بالاتر خود مجبور به قطع ارتباط با سازمان‌های اسلامی شده و از رفتن محل کار خود محروم و با او به عنوان یک شهروند درجه دو رفتار شده است.او با بیان اینکه در سال ۲۰۰۲ کار خود را در بخش مبارزه با تروریسم سرویس اطلاعات و امنیت کانادا آغاز کرد، افزود: تا آنجا که من می‌دانم اولین افسر اطلاعاتی زن عرب و محجبه بودم که در آن سرویس کار می‌کرد. در ابتدا از من در مقر «اتاوا» استقبال خوبی شد، اما بعد از دو سال همه چیز تغییر کرد.گفتنی است در تاریخ ۶ ژوئن، یک خانواده مسلمان با اصالت پاکستانی در «انتاریو» کانادا بدست یک جوان ۲۰ ساله کانادایی در خیابان زیر گرفته شد و در نتیجه ۴ نفر از اعضای آن کشته شدند. این راننده جوان به عمد آن‌ها را زیر گرفت و موجب جان‌باختن‌شان شد.

همچنین ببینید

آخرین وضعیت تولید زیتون در کشور + جزئیات

آخرین وضعیت تولید زیتون در کشور + جزئیات

باشگاه خبرنگاران جوان : عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان برداشت زیتون کنسروی و روغنی بیش از ۲ برابر سال قبل باشد.